25.06.2013

What doesn't kill you makes you stronger

Hej!

Jeg har egentlig aldrig rigtig været særlig vild med overskriften her. "What doesn't kill you makes you stronger". Men lige i dette tilfælde, synes jeg egentlig det passer fint. Kan I huske dengang jeg skrev et indlæg om en kommentar, jeg havde fået omkring min store interesse - foto? Kommentaren var venligt ment, det er jeg ikke i tvivl om, men den ramte lige et meget ømt punkt. Jeg var knust. Jeg kunne ikke tro det. Jeg blev simpelthen så ked af det, for jeg var da ikke så dårlig.. var jeg vel?


Som I kan se, var kommentaren slet ikke ment negativt! Blot som en hjælp, og det vidste jeg også godt. Men alligevel blev jeg rigtig ked af det. Jeg skrev så et indlæg og spurgte, om det var rigtigt. Jeg fik rigtig mange, dejlige tilbagemeldinger. Fx. skrev Zarsu, at hun selv havde tjekket en masse sider ud, da hun selv begyndte at tage billeder med et DSLR. Det gav mig blod på tanden. Jeg læste alt på den hjemmeside hun sendte mig, og jeg ledte videre og fandt mere og mere.

Og nu står jeg her. Jeg har udviklet mig meget mere på få måneder end jeg har på 2,5 år. Jeg kender alt til blænde, lukkehastighed, iso, depth of field, rule of thirds, focal points osv. I photoshop har jeg prøvet meget mere, og har fået en meget god viden om de forskellige funktioner. Jeg er blevet en så meget bedre fotograf - og alt det takket være ovenstående kommentarer. Selvom jeg var skuffet, ked af det og sur på den anonyme, har vedkommende hjulpet mig videre, og jeg kan takke frøken anonym og Zarsu for min viden i dag.

Hvis du selv har et spejlrefleks, vil jeg kraftigt anbefale at sætte jer ind i, hvad sådan et monstrum kan. Det har gjort mig til et så meget lykkeligere menneske - no jokes. Jeg elsker at tage billeder, fordi jeg ved hvordan man tager billeder. Det er skønt!

What doesn't kill you makes you stronger.

xoxo Mille.

7 kommentarer:

  1. Så forstår jeg bedre at jeg ikke har den fjerneste idé om hvad du snakker om, jk ;D
    Men det er da godt at du er nået så langt med hvad du gør, du får jo også de vildeste billeder ud af det :O
    Hvad der kommer på skrift kan også være meget svært at tolke, da man ikke ved hvad der egentlig menes. Det er det her jo også et meget godt eksempel på c: Det var jo ikke på nogen måde ondt ment, men ordene gjorde ondt alligevel. Derfor er det super vigtigt at passe på med hvordan man skriver ting, og det er en svær kunst at mestre ;D

    PS. hvad nu hvis frøken anonym slet ikke er en frøken? :OOOO

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha! :D
      Tusind tak <3
      Det er det nemlig! For jeg tror ikke, at det var ondt ment, men hold da op, hvor gjorde det ondt. Jup, you are so right, so right.

      Tænkte faktisk over det, da jeg skrev det o: Overvejede at skrive hr. Anonym, men hælder nu til, at det er en pige, haha!

      Slet
  2. Du tager helt fantastiske billeder! Fortsæt dit gode arbejde!

    SvarSlet
  3. Jeg er virkelig glad for at du fik så meget glæde ud af mit link :)
    Men TTF Fotoskole er så også en genial hjemmeside!

    SvarSlet
  4. Din blog er fantastisk!

    SvarSlet