27.06.2013

I det store perspektiv

Hej!

I går var en god dag, for udover, at min dejlige cd kom, kom en ny ting og blev medlem af min lille familie. Mit nye Tokina 12-24mm vidvinkel objektiv. Min far og jeg var inde på Nørrebro og hente det. Det er mit tredje brugte objektiv, og det gør mig skam ingenting! Man sparer en del, og ofte er objektiverne jo i god stand. Måske virker det lidt mærkeligt, at jeg har købt et vidvinkelobjektiv, men jeg tænker virkelig, at det vil komme til sin ret i Norge. Og mon ikke også man kan bruge det i Rom?



Det vejer en del, autofokus larmer - i hvert fald når man er vant til Canons Ultrs Sonic Motor-system. Men det tegner skarpt, har en dejlig vidvinkel, der ikke forvrænger kanterne alt for meget og det er bygget, så man ved, hvad man har at arbejde med. Måden man skifter fra autofokus til manuel er ved at hive hele fokusringen en tak ned. Det fungerer og kan gøres uden, at man skal stå og fedte med en lille slider på siden af objektivet. Så jeg er meget tilfreds, og jeg glæder mig til at bruge det i den smukke norske natur!

xoxo Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar