06.01.2013

Den første tid Down Under

Hej!

Her starter vores rejse! På en måde.
Lad mig forklare:
Lørdag d. 15. december 2012, skulle vi og Mia's familie mod Kastrup Lufthavn. Vi var alle meget spændte! Der var næsten ingen mennesker i lufthavnen, så chek-in og secutrity gik hurtigt, og vi fik lidt morgenmad på en lille café. Efter et par timer i lufthavnen, steg vi endelig på flyet og var på vej mod Singapore!
Flyveturen var meget lang og meget hård! For ikke at blive ramt alt for hårdt af jetlag, skulle vi sove midt på dagen, dansk tid, i et larmende fly. Det fungerede ikke for mig.
Da vi endelig landede i Singapore, 12 timer senere, var humøret forholdsvis højt, og vi var alle klar til at komme ud i byen. Da vi, efter lidt tid i Changi Airport, kom ud i det fri, ville vi finde shoppingcentre plus et sted vi kunne købe et kamera til mig. Vi gik rundt i lang tid, men for at gøre en lang historie kort, kan jeg sige, at lavpunktet på hele dagen - og sådan set også hele ferien - var, da vi alle sad på en trappe efter ca. 30 timer uden søvn, mens det regnede udenfor og ingen helt vidste hvor vi var, eller hvor vi skulle hen. Tilbage i lufthavnen kunne vi endelig sove, efter, for mit vedkommende, omkring 35 timer uden søvn.


Derefter gik turen videre mod Adelaide. Det tog en syv timers tid, tror jeg, hvor jeg bare fik sovet igennem. Jeg husker flyveturen som meget kort, haha. Da vi landede i Adelaide, fik vi lejet et par biler og kørt ind mod Adelaide by, for at få frokost og købe kamera (da vi ikke fandt noget i Singapore). Heldigvis fandt vi et og fik ved samme lejlighed købt et nyt hukommelseskort, da 7D kræver et andet end 1000D. Ekspedienten sagde, at et 16GB hukommelseskort kostede 40$. Det viste sig så, at det faktisk kostede hele 80$, men ekspedienten var bare ekstrem sød og lod mig spare 240kr, ved alligevel at sælge os det til 40!
Nå, men efter frokost i Adelaide, kørte vi mod færgen, der skulle sejle os til Kangaroo Island.
Vores vandrerhjem lå ikke langt fra havnen. Billedet ovenover er udsigten fra vores væresler. Kun en fem minutters gang fra en lille strand.


Om eftermiddagen tog Mia, Bulle og jeg ned til stranden for at afprøve det nye kamera. Bulle fik prøvet 1000D'et, som hun meget hurtigt syntes var hendes, haha.


Første aften på Kangaroo Island fik vi Fish'n'Chips på en bænk med udsigt over en lille havn. Vi nød varmen, vi nød, at vi endelig var ankommet og vi nød hinandens selskab. Når nu Mia's familie bor i Jylland, ser vi dem ikke så ofte :-( Så sad vi der i solnedgangen, omringet at måger, og spiste fish'n'chips på vores lille bænk.


Om aftenen tog vi på pingvin-tur, da vi havde fået at vide, at der var pingviner på vores strand. Vi fandt desværre ingen, men vi fik gået en fin lille aftentur, så det var jo super!


Det var første dag på den anden side af jorden. Det var mega fedt! Roen, det at man ikke skulle tænke på skole og lektier og ja. Bare nyde livet!

Håber I nød indlægget! Resten af indlæggene bliver som dette, med tekst, billeder, tekst og flere billeder :-)

xoxo Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar