31.05.2013

Frugtsalat: Den flammende

Hej!

Jeg overveje at begynde på denne lille serie. Det bliver nogle 'opskrifter' på frugtsalat. Måske lyder det lidt mærkelig lige nu, men jeg håber, at I, ved at læse videre, vil forstå, hvor jeg vil hen af med dette, og forhåbentlig blive inspirerede :-)
Alle mine frugtsalater er lavet til én person, men det er en stor portion.


Den flammende

- 1 banan
- 1 rødt æble
- 2 forholdsvis hårde, helst søde nektariner
- 1 appelsin



Bananen indeholder B6 vitamin. Æblerne indeholder A, C og E vitaminer. Nektarinerne indeholder A-vitamin, E-vitamin og kalium. Appelsinen er rig på C-vitamin og indeholder desuden også magnesium og jern. 

Hele frugtsalaten indeholder derfor meget A-vitamin, som er nødvendigt for synet. Det lyder måske ikke som det vildeste, men får du ikke nok A-vitamin, kan bivirkningen bla. være natteblindhed.
Noget andet, som denne frugtsalat også rummer en del af, er C-vitaminer. C-vitaminer er virkelig gode for kroppen, da de er med til at styrke immunforsvaret, til at styrke cellerne, nedsætte kolesterolindholdet i blodet og fremmer heling. Hvis du ikke får nok C-vitamin, kan du have langsom sårheling og blødende tandkød. Et andet mangeltegn er træthed.


Derudover smager frugtsalaten helt fantastisk, og flot ser den ud. Dog skal man være opmærksom på, at frugt jo indeholder forholdsvis meget kulhydrat.
Jeg elsker at komme hjem, skære noget frugt, og bare nyde de fantastiske smagsindtryk.

xoxo Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar