17.01.2013

Første dag i min yndlingsby

Hej!

De sidste to dage har jeg fået dejlig tidlig fri. Det er mega luksus. Til gengæld hagler afleveringerne ned over os. Men vi overlever forhåbentlig.

Tilbage til Australia!
Tilbage i Alice Springs nød vi livet. Vi var på hotellet hele dagen, med undtagelse af, da mor og jeg tog til Alice Plaza og kiggede lidt rundt i byen. Om aftenen tog vi på en restaurant i byen, der hedder Bojangles. Det er blevet min yndlingsrestaurant. Den er virkelig hyggelig! De serverer god mad, de spiller forholdsvis høj rock, der er et lidt dunkelt lys og overalt i loftet hænger der gamle støvler, gevirer og også en hel krokodillehud! Tjenerne og bartenderne var også rockede, men skide søde. Det var virkelig fedt!
Morgenen stod på en løbetur + morgenbader i poolen og derefter kørte vi mod lufthavnen. Derfra fløj vi mod Sydney. Det var kun et par timers flyvetur. Da vi landede og skulle finde kufferter, var min fars kuffert desværre blevet væk, så vi fik noget kage i lufthavnen mens vi ventede. Det endte med, at vi bare skulle gå. 


Med kufferter og tasker sprang vi på et tog til Cirkular Quay. Cirkular Quay er vel et af de steder, hvor der er mest, hvis man kan sige det sådan. Derfra kan man gå langs havnen til opreahuset, man kan shoppe og tage færgen til andre steder.
Derfra tog vi bussen 333 til Bondi Beach. Vi havde købt sådan nogle kort, så vi bare kunne hoppe med alle de tog, busser og færger vi ville, og 333'eren kørte hurtigt til Bondi, hvor vi boede.

Busstoppestedet lå lige ud til stranden og lige ved vores vej. Man skulle kun gå i et par minutter for at komme hen til vores enorme 10-personerslejlighed fra stranden! Det lå helt perfekt!
Vi fik stillet vores ting, og derefter gik vi lidt rundt i området. Vi tog 333'eren tilbage mod Cirkular Quay, og da der kun gik 10 min mellem hver bus, stoppede vi ved nogle butikker og markeder, bare for at kigge.




Inde i byen er der et stort mall. Der tog vi ind og kiggede. Alt var på januarudsalg, men det var alligevel lige så dyrt som i Danmark - hvis ikke dyrere. Så vi fik ikke købt noget. Til gengæld fik min mor, søster og jeg sushi!

Det var stadig meget mærkeligt at gå rundt i varmen og pludselig støde på et enormt juletræ.



Hen ad eftermiddagen tog vil ned til havnen og gik lidt rundt dér. Vi fik set operahuset og Harbour Bridge og fik orienteret os lidt i området.




Aftensmaden stod på pizza på Bondi og derefter tilbage til lejligheden. Heldigvis kom min fars kuffert ved midnat.

Sydney har overtaget pladsen som min yndlingsby. New York er super fed, det er ikke det, men personligt synes jeg, at Sydney er federe. Der er en havn, over 100 strande, ren luft, glade, rare mennesker og god stemning. Det er virkelig en dejlig by.

xoxo Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar