11.02.2013

Curl-Curl

Hej!

Det er alt for lang tid siden I sidst fik et indlæg fra Aussie! Her får I endnu et.
Det gode ved, at vi ikke kom så sent i seng nytårsaften var, at vi kunne vågne den første januar uden at være alt for trætte. Min familie ville gerne tage lidt uden for Sydney by. Min far havde hørt om noget der hed Manly beach og et sted, der hedder Curl-Curl. Man skulle tage en færge fra Cirkular Quay hen til Manly (se billedet). Mia valgte at tage med os.
Vi købte noget kebab og sad så på nogle trappetrin på Manly Beach og overvejede, om vi ville bade der. Men stranden var ikke så stor, og den var ret så befolket. Så vi valgte at tage ud i det ukendte. 



Tilfældigt satte vi os ind i en bus, spurgte os omkring og fik et par anbefalinger til en lille strand, der ikke skulle være så crowdet som Manly, der lå midt i det hele. Det endte med denne, dejlige strand:



Bølgerne var ret vilde (det kan dog ikke ses på billederne), og selvom den ikke skulle være så fyldt med mennesker som den anden strand, var der dog stadig fare for at blive tonset ind i, når bølgerne hev de mange mennesker rundt.

Stort set hele dagen blev brugt på stranden. Jeg tror det er første gang jeg har haft næsten en hel dag kun på stranden! Men hold da op, det var lækkert! Med en australsk faktor 30+ (det er omkring eller stærkere end den europæiske faktor 50) og respekt for solen, var dagen det rene paradis.
Men tiden kom jo også til, at vi skulle til at komme tilbage mod byen. Så tilbage med færgen i et meget specielt eftermiddags/aftenlys.




Vi mødtes med resten af Mias familie og fandt en lille café/restaurant-ting nær vandet. Der var dejlig udsigt over byen fra havnefronten, og Harbour Bridge kunne tydeligt ses. Det var en meget afslappende dag.


Jeg håber I nyder billederne. Når jeg står i situationen har jeg sjældent meget tid til at ændre i indstillinger og det ene og det andet, så billederne bliver som de bliver. Til gengæld er jeg begyndt at bruge meget mere tid bag skærmen! Mine photoshop-evner er da også blevet betydeligt bedre på meget kort tid!

Næste indlæg bliver interessant! Den anden januar stod den på zoo!

xoxo Mille.

2 kommentarer:

  1. Woaw vildt at du har været i Australien!! Det gad jeg squ godt. Men ellers vildt flotte billeder :-)

    //Sarah Emilie
    http://modekoen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Savner det så meget! Tusind tak!:D

      Slet